Dietistmöte

Idag var jag hos dietisten på samtal. Det har gått ca en månad sen operationen och det är nu ok att äta "riktig mat". Vilket jag faktist har gjort ett tag, men mosat och tuggat väl.

Hon frågade hur en vanlig dag såg ut matmässigt, och jag rabblade:

Frukost, 2 dl yoghurt Naturell, eller med jordgubb (arlas med lite mer fett, inte t ex yoggi)

Mellanmål, 1 mjuk smörgås med pålägg och vatten till eller mjölk

Lunch, lagad mat t ex korv/kyckling och potatis

Mellanmål, frukt, yoghurt eller liknande

Middag, lagat mat t ex köttfärsrätt/korv/kyckling med potatis/tortellini/ris och grönsaker


Jag sa att hon får läsa mellan raderna, för att en och annan godsak slinker i. T ex så har jag ätit glass vid tre tillfällen, godis osv. Men det var ingen fara, så länge det var i små mängder, vilket det är!
Jag får helt enkelt äta allt, men måste se över det stora hela över hela dagen/veckan.

Hon vill också att jag lägger in ett kvällsmål, t ex en portion yoghurt, så det blir lite mer. Annars dröjer det ca 14 timmar emellan, och det var inte bra. Då räknar jag från middag ca kl 18 och frukost ca kl 8.

Jag frågade om träning.. och det är nu ok att träna spinning, eftersom det klassas som konditionsträning. Lyft t ex gymmet får vänta. OCh när jag börjar träna, så behöver jag lägga till lite på maten, t ex med musli till yoghurten.

Det kändes bra att gå därifrån och innan jag gick in träffade jag Ronny, han som opererades sig samtidigt som mig. Vi har haft kontakt via mail och FB, så det är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0